Bez Slovenskej agentúry pre cestovný ruch by cestovný ruch zanikol

Autor: Matej Hlôška | 24.1.2014 o 8:34 | Karma článku: 10,08 | Prečítané:  1338x

Počuli ste už o Slovenskej agentúre pre cestovný ruch? Ja áno. Včera. Písal o nej bulvár. Štátna trafika s počtom lajkov menším, ako má provinčné nákupné centrum, má web stránku za neuveriteľných 23 tisíc. Nielenže tá cena sa môže javiť ako drzá, ale celý web je postavený na lacnej komerčnej šablóne.

Ak sa úplný laik zahľadí na prezentačný „portál" oficiálnej štátnej agentúry, povie si, že nie je to až také zlé. Najmä pri porovnaní so smutne presláveným webom Slovenskej národnej galérie. Viacero funkčných jazykových mutácií, vydarené fotky, svižná odozva, fungujúce linky aj vyhľadávanie. Nájdu sa však aj veci, ktoré nie sú zrozumiteľné. Napríklad po zadaní slov „ski remata" sa zobrazí nefunkčný odkaz. Zato pri zadaní slov „ski cicmany" funguje aj databáza aj mapka. Pri zadaní slova „Slovakia" do vyhľadávača Google je táto stránka na štvrtom mieste, za Wikipédiou, ministerstvom financií a obchodným registrom. Podľa služby Alexa sú parametre návštevnosti tohto webu nie príliš oslnívé.

No ale bulvárny titulok upozornil aj na inú vec. Na podobnosť so šablónou, ponúkanou už od 15 dolárov (11€). Pre dodávateľa je to wi-win kšeft, pretože sa veľmi nenadrie a slušne zarobí. Nebudem sa ale do dodávateľa veľmi navážať, lebo som pre nich v minulosti robil a viem, že pracujú tvrdšie, ako by si mnohí z nás vedeli predstaviť.  Rozhodne to nie je žiadny synovec študujúci priemyslovku, či iný amatér.

Vrátim sa teda k „portálu". Kladiem si otázku, aká bola výška vývaru (ryže, fíčka, vaty ...) Preštudoval som si tony dokumentov okolo webov a portálov súvisiacich s agentúrou SACR. Mám pocit, že sa hľadajú, že nevedia, čo by vlastne chceli. Že napriek veľkému zahraničnému zastúpeniu a aparátu pracovníkov nedokážu úplne suplovať informačné služby, ktoré poskytujú rozličné nevládne regionálne združenia a komerčné portály.  Samozrejme za rádovo nižšie náklady. Dôvod je jednoduchý, kým regionálne informačné centrá rozbiehali nadšenci, znalci turistického ruchu, táto agentúra je skôr trafika. Napriek masívnym investíciám do reklamy, inzercie, sú ich výsledky diskutabilné. Viem, že sa nájdu aj takí, ktorým agentúra nejakým spôsobom pomohla, po slovensky preprala štátne peniaze.  Otázka je, či by mal štát dotovať podnikanie v turizme, alebo ho radšej podporiť inými mechanizmami a prostriedky určené na fungovanie agentúry presmerovať na niečo užitočnejšie.

P.S. Bojím sa dať agentúre tip na zlepšenie portálu - napríklad funkcionalita založená na geolokácii. Cez túto funkcionalitu sa už dosť dávno objednáva napríklad pizza. Funguje to tak, že Vaša IP adresa je poskytnutá systému, ktorý dokáže pomerne presne určiť Vašu polohu, a ponúkne Vám pizzu (alebo iné služby) vo Vašom okolí. Bojím sa tento tip poskytnúť preto, lebo jeho implementácia bude pri trafikantskom prístupe stáť namiesto niekoľkých dní programovania milióny korún.

P.S. 2

Logo SACR mi niečo pripomína, neviem si spomenúť čo. Najbližšie to má k MSN, ale možno niekto trafí klinec po hlavičke.

P.S. 3

Publikovanie ťažkých tém, súvisiacich s praktikami spoločnosti Oracle Slovakia, a najmä následky a dozvuky blogov nás zaťažili natoľko, že nezostal čas otvárať iné témy, ktorých je stále veľa. Preto sme sa na dosť dlho odmlčali.  Navyše, dozvuky ešte stále trvajú, je to príliš veľké nielen pre našu skromnú trojchlapovú komunitu  :)

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Po zrátaní 70 percent hlasov z volebných urien je nereálne, aby Hofer nepriaznivý stav zvrátil.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.


Už ste čítali?