Malá domov za cenu vlastného gólu

Autor: Matej Hlôška | 3.3.2016 o 14:40 | Karma článku: 13,32 | Prečítané:  4040x

Tak by sa dal nazvať  predpokladaný osud prievidzskej Mestskej hromadnej dopravy.  Magistrát obstaráva dodávateľa MHD na nasledujúce roky a robí to veľmi zvláštne. 

Zmluva medzi mestom Prievidza a spoločnosťou SAD Prievidza a.s. sa končí 31. mája 2016. Aby obe strany zabetónovali budúcu pozíciu súkromného prepravcu, podobná zmluva s mestom Bojnice sa končí až v roku 2017.  S kamarátmi sme si povedali, že do toho pôjdeme, že sa prihlásime do súťaže. Že nejakých 15 autobusov dokážeme šibovať  lepšie, ako to robí dnes SADka. Vyžiadali sme si súťažné podklady, ktoré z neznámych príčin neboli vyvesené na webe mesta. A čoskoro bola ekonomická analýza na svete.

Naše podozrenia sa zmenili na istotu. Budúci poskytovateľ MHD bude vysoko ziskový, s nulovým rizikom.  Hovoríme si, to bude terno, dáme cenu lístkov na polovicu, lepšie vyťažíme spoje a všetci budú spokojní. 

Kto by si myslel, že pri takomto podujatí je najzložitejšia ekonomická analýza, tak sa hlboko mýli. Je úplne jedno, že to niekto vie robiť kvalitnejšie a za takmer polovičné náklady.  Vopred učený víťaz je zakódovaný v súťažných podmienkach  

Jednou z podmienok v 78 stranovom zadaní je zložiť zábezpeku 100 tisíc EUR. To sa pri kšefte s čistým vývarom takmer milión eur dá bez problémov.  Ďalej sú tam také drobné beťárstva, ako programovateľné svetelné tabule na autobusoch, wifina, zatiaľ všetko v poriadku.

A teraz prichádzame k víťazovi. Víťaz musí preukázať, že za ostatné tri roky poskytol v podobe MHD alebo porovnateľných služieb výkony za 4.000.000 EUR. Takýchto dopravcov zrátate na jednej ruke.  A aby sa nám náhodou neprihlásil do súťaže dopravca odhodlaný ponúknuť lepšiu cenu a reálne jazdiť, tak mu hodíme poleno, cez ktoré neprelezie.

Víťaz musí mať 1.6.2016 k dispozícii   zhruba 15 autobusov v požadovanej výbave s významným podielom nízkopodlažných vozidiel a pohonom na CNG. V podmienkach to síce napísané nie je, ale autobusy asi budú musieť byť žlté ... Kto vyrobí a dodá za pár mesiacov 15 autobusov podľa špecifikácie prievidzského magistrátu? Nikto. 

Ktorá firma má na dvore 15 voľných žltých autobusov, čakajúcich na svoju hviezdnu kariéru v Prievidzi?  Žiadna

Technické podmienky spĺňa jediná firma, SAD Prievidza a.s.

Pýtam sa, prečo vyhlasuje magistrát súťaž, ktorá sa nedá časovo stihnúť?  Prečo ste si na to nedali aspoň rok? Prečo vyhlasujete súťaž, ktorá súťažou nie je?

Prečo sa tvárite, že je dôraz na cenu, keď ste mesto a občanov vedome obrali o možnosť vysúťažit lepšiu cenu s úsporou takmer milión EUR?

Kto a prečo má záujem na tom, aby bola MHD drahá a aby vyhrala vopred určená firma?

P.S. Prievidzský taxikár vás odvezie do odľahlej mestskej časti za cca 60 centov za kilometer

Dopravcovia vozia pracovníkov do tovární v okolí Prievidze za 40 centov/km.

Prievidzská SAD a.s. účtuje 1,7 €/km (!!!)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štát sa háda s RegioJetom, kto má uvoľniť trasu do Košíc

Súkromný dopravca na linke medzi Bratislavou a Košicami končí koncom januára. Svoje rozhodnutie oznámil začiatkom roka.

TECH

Ukázali, ako vysoko by ste vyskočili na Marse či na Plute

Polmetrový výskok by ste na niektorých telesách premenili na prelet atmosférou.

KOMENTÁRE

Zrušíme kraje, keď sú aj tak nanič?

Nezáujem voličov pomohol zmobilizovať hlasy pre Kotlebu.


Už ste čítali?