Ako si na ministerstve dopravy poistili istoty pre ľudí z pozadia

Autor: Matej Hlôška | 17.6.2013 o 15:00 | (upravené 17.6.2013 o 16:34) Karma článku: 15,86 | Prečítané:  1694x

Nástup nových technológií sa začína prejavovať aj v myslení a konaní politických nominantov a ľudí z ich pozadia.  Už sa neforsíruje veľa betónu a ocele. Už sú v kurze rafinovanejšie spôsoby, ako prerozdeľovať cudzie peniaze. Hardvér s nízkou pridanou hodnotou je na ústupe, na jeho miesto nastupuje softvér a to obrazne i doslova. Pri softvéri a „mäkkých“ technológiách je pridaná hodnota omnoho vyššia a menej bije do očí. Každý si predsa vie predstaviť taký meter diaľnice. Málokto však vie, čo sa skrýva za názvom „Jednotný informačný systém v cestnej doprave - Elektronické služby v doprave“. Takže keď sa pri takom honosnom názve objaví cenovka 30 miliónov EUR, málokto spozornie.

Pritom ostražitosť je namieste hneď z niekoľkých dôvodov.
1)    Odkiaľ na ministerstve dopravy vopred vedeli, že systém bude mať hodnotu 29 miliónov? No nevedeli, ale tak je to okrúhla sumička a máme tu zabehanú firmu, ktorá to za miliardu korún spraví, pričom povedzme polovicu preperie cez nejaké offshore mechanizmy.
2)    Načo má slúžiť ten nový informačný systém? Okrem iného „ ... by mal vodičom uľahčiť komunikáciu s úradmi, napríklad upozorňovať ich cez e-maily či SMS správy o končiacej platnosti emisnej či technickej kontroly ich auta.“ Čo poviete? Vodičom a autodopravcom najviac chýba ku šťastiu esemeska o vypršaní platnosti STK   
3)    Tender bol od Počiatku šitý na mieru predvídateľnej firme a aj preto ho Úrad pre verejné obstarávanie (UVO) označil vo viacerých bodoch za netransparentný a diskriminujúci.
4)    I keď UVO konštatoval porušenie zákona už vo februári 2013, nemám informáciu o tom, že by napríklad niekto išiel do basy, alebo aspoň skončil s poriadnou pokutou na ulici. Pritom niekto takmer spôsobil škodu za miliardu korún a nestalo sa tak len vďaka námietke vznesenej Martinom Daňom.  Nebyť jeho iniciatívy, tender by v tichosti prebehol a milióny z eurofondov by už tiekli cez dohodnuté kanály.

Kto takúto do neba volajúcu hlúposť vymyslel, presadil a naďalej pretláča je obdivuhodne kreatívny. A drzý. Pritom tu máme stovky kilometrov ciest prvej triedy, ktoré by naliehavo potrebovali nový koberec. Spomeniem napríklad úsek cesty medzi Trenčínom a Prievidzou (E572) – ten by sa dal celý rozšíriť a pokryť novým asfaltom len za 6 miliónov EUR a regiónu Hornej Nitry by to nesmierne ekonomicky pomohlo. 

Škandál s jednotným informačným a zbytočným systémom v doprave dáva tušiť, na čo sa môžeme tešiť pri ďalšej megalomanskej sprostosti s názvom „Národný systém dopravných informácií (NDIS) za 150 mega ...“

P.S. V diskusii by sme si mohli zatipovať, ktoráže to firma mala tento tender vyhrať?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Exminister Janušek, ktorého súdia za nástenku, dohliada v Žiline na transparentnosť

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.


Už ste čítali?