No necestuj tým vlakom

Autor: Matej Hlôška | 12.1.2015 o 7:50 | Karma článku: 12,31 | Prečítané:  31142x

Pred pár dňami otriasla slovenskou verejnosťou  šokujúca informácia, že vlak IC 400 spoločnosti RegioJet mal problémy a s nim aj cestujúci. S príchodom súkromného železničného prepravcu sa začali objavovať srdcervúce situácie, ktoré by cestujúci  v tomto tisícročí neočakávali ani v tom najhoršom sne.  

Na trati Bratislava – Košice sa pokazil rušeň  a cestujúci museli v treskúcom mraze +5°C  čakať na náhradný vlak,  zložený  z vozňov regionálnej súpravy (podľa jednej z obetí prestupovania išlo o električku).  Súprava ich odviezla do Ilavy, kde už čakalo normálne ícéčko.  Aké však bolo sklamanie cestujúcich, keď náhradné vagóny neboli vykurované! Čo vykurované!?  Poctivá investigatívna práca redaktora Aktualít odhalila, že ani reštauračný vozeň nebol pripravený na podávanie teplých nápojov a jedál. No videl toto svet?  

K brilantnej žurnalistike, akou sa blysol redaktor aktualít eská musím doplniť otrasnú skutočnosť, že na niektorých úsekoch jazdy do Košíc občas haprovala wifina vo vagóne za lokomotívou. Ta to co? Toto by sa napríklad v súprave tradičnej železničnej spoločnosti v socialistickom vlastníctve nemohlo stať.

Ako bývalý redaktor niekoľkých slovenských médií by som mal výhrady k úsudku editorov v jojke. Táto správa rozhodne nemala byť zaradená do sedemnástej minúty Novín, ale zaradil by som ju do tituliek i prvej správy Krimi novín, najmä vzhľadom na závažnosť  a spoločenský dopad incidentu s pokazeným rušnom.

Takúto nočnú moru, keď zlyhá lokomotíva vlakovej súpravy ale cestujúci nemuseli zažiť. Stačilo by, keby sa neulakomili na nízke ceny a prísľub buržoáznych služieb začínajúceho prepravcu, ale zostali by verní tradičnej, vyše storočím overenej železničnej spoločnosti, dotovanej silným sociálnym štátom. 

A teraz už irónia bokom. Veľmi by som si želal, aby RegioJet spustil spoj medzi Bratislavou a Prievidzou. Možno by to dokázali jazdiť za dve, namiesto troch hodín a bez prepriahania, typického pre obdobie konskej dráhy. Lebo keby investigatívci z Jojky vedeli, čo sa na tej trase vďaka tradičnej železničnej spoločnosti štandardne odohráva, mali by tam pripravený prenosový voz a štáby by sa v pohotovosti striedali na tri zmeny. Pokazeným lokomotívam s bláznivým kúrením/ochladzovaním by venovali pravidelnú špeciálnu rubriku. A aktuálnym spravodajstvom (brejking njúz) by prerušovali reklamu. A nemuseli by vysielať takéto povinné jazdy na objednávku. :P

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Froome štvrtý raz vyhrá Tour de France, Bardet uhájil tretie miesto o sekundu

Sobotňajšiu individuálnu časovku vyhral tímový kolega Petra Sagana z Bory-Hansgrohe Maciej Bodnar.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.


Už ste čítali?